خوابگاه نشین های نابغه

ما ۵ دانشجوی خوشحال هستیم؛ یهو و در شرایط ... امتحان؛ وبلاگ نویسیمون استارت خورد.حالام قراره توش از هرچی دوست داریم بنویسیم.

خوابگاه نشین های نابغه

ما ۵ دانشجوی خوشحال هستیم؛ یهو و در شرایط ... امتحان؛ وبلاگ نویسیمون استارت خورد.حالام قراره توش از هرچی دوست داریم بنویسیم.

حذف رقیب

 برکه واسه عصاره ش یه مرحله ای رو داره به نام حذف حلال یعنی اون الکلی که این عصاره خام توش حل شده رو حذف می کنه. پدیده ی جالبیه شاید ما هم تو زندگی روزمره مون بعضی چیزا رو که ازش برای منافعمون استفاده کردیم حذف کنیم خب آخه گاهی وقتا لازمه مثلا حذف واسطه ای که تا حالا واسه راه افتادن کارمون بهش نیاز داشتیم و الان دیگه در اون زمینه اکسپرت شدیم. ولی گاهی وقتا حریصیم مثلا با حذف رقیبی که تا حالا از شونه های اون نردبان ساخته بودیم و الان دیگه چشم دیدنشو نداریم. خیلی دردناکه وقتی در نقش اون رقیب ظاهر میشی و به طرز تابلویی در شرف حذفی...

مشکل من با این دوست!!! اینه که به شدت درکش می کنم و می دونم که تو شرایطی گیر افتاده که راهی جز اینکار نداره و الان این واسم سواله که چرا و چطوری باید تحملش کنم؟!

نظرات 4 + ارسال نظر
طراوت شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:57 http://nabeghehaye89.blogsky.com

یکم ضدونقیض نیس؟
آخر قراره تو اون فرد حذفی باشی یا اون دوست؟!
چرا؟!چی شده که یکی باید حذف شه؟

من دارم حذف میشم دیگه جیجر
هی ی ی ی برای اینکه دیگه طرف به من نیاز نداره

قیچی شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:00

در ادامه ی پستت، اجازه میخوام منم یه سوال اضافه کنم و اوون اینکه خب اگه نتونستی یه همچین آدمی رو تحمل کنی، اوون موقع تکلیف چیه؟؟؟؟
...
اینجاست که فلسفه مطابق معمول پاش به بحث باز میشه و بدون مدد گرفتن از اون نمیشه تحلیل درستی از قضیه ارائه کرد.
یک بخشی از فلسفه هست که معروف ِ به "فلسفه ی جنگ" (philosophy of war)....
در اینجا فلاسفه با دلایل منطقی و علمی و برهان و استدلال هایی که ریشه در عقل دارند، ثابت می کنند که وقوع جنگ پدیده ای انکار ناپذیر هست و حتمن باید در دنیا بین آدم ها یا تمدن ها جنگ هایی صورت بگیره تا منافع عده ای تامین بشه. شاید این در نگاه اول یک دیدگاه ظالمانه و ضد انسانی باشه اما به واقع پدیده ای اجتناب ناپذیر هست. باید گفت که متاسفانه، درگیری و نزاع و به قول تو، حذف ِ آدم ها، دقیقن مثله آب و غذا و اکسیژن از نیازهای بشر هست.
نیاز ثابت هست اما نمودش فرق میکنه...در مقیاس کوچیک مثلن دوستت تلاش میکنه تو رو از گوود خارج کنه .. اما همین نیاز در مقیاس کلان باعث بروز هزاران جنگ خانمان سووز شده.
گروه های طرفدار صلح هم هنوز نتونستن با یک استدلال درست، جوابی قانع کننده علیه فلسفه جنگ داشته باشن.
...
و تاریخ هم همینو میگه. یه جایی خوندم از 4000 سال قبل تا امروز، فقط چیزی در حدود 200 سال بوده که درش جنگی رخ نداده.
...
خلاصه همه اینا رو گفتم که بگم اینم منم توو این سوال با تو همراه هستم. آیا واقعن فقط با نزاع و حذف رقیب میتونیم همه منافعمون رو تامین کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
راه دیگری نیست؟؟؟؟؟

وای قیچی جون نمیدونستم مشکل الان من اینقده ریشه داره ممنونم ازت جیجر . ولی خدایی این مشکل در کمال پیچیدگی خیلی ساده است و همش ناشی از حس قدرت طلبی و برتری خواهی ملته که آدمو به جایی می رسونه که حاضره از شرف خودش حتی بگذره ٬ وجدان این وسط چیکاره ست؟ اونم بعد یه مدت با همون سفسطه ها توجیه میشه.

فاطمه یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:14

اوووه اینقد این اتفاق واسه من افتاده.تا وقتی بهت نیاز دارن عزیز و سروری همینکه نیازشون مرتفع شد خدافظ شوما..
ولی بی خیال:

تو نیکی میکن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز

بعدشم برا همچین آدمایی حذف بشیم بهتره.اگه درکش میکنی و مجبوره اون دیگه بحثش جداس

واقعنی؟الهی بگردم اونا خیلی بی لیاقت بودمن که تورو حذف کردن.مجبور هست ولی حقش نیست یعنی من و اون به یه اندازه حق داریم

ابپتثجچحخدذرزژسشصضطظعغفقکگلمنوهی یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 17:24

خب حالا اگه طرف به خیال خودش تورو حذف کنه چه اتفاقی میافته؟!
زندگیت مختل میشه؟!
کارت لنگ میمونه؟
جایی از دنیا کج میشه؟!
مرده ها زنده میشن؟!
زنده ها می میرن؟!
شیرازی ها دست از تنبلی برمیدارن؟
پولدارا فقیر میشن یا فقیرا پولدار؟!
...
قطعا هیچکدوم جز اینکه :گذر پوست به دباغ خونه میفته و کوه به کوه نمیرسه اما ...

میشه این یوزرتونو اصلاح کنین؟جون استاد راهنماتون جون استاد راهنمای برکه که خیلی دوسش دارین
والله حق با شماست اصلا کم کم دارم به این نتیجه می رسم چیزی که من و اون داریم سرش رقابت می کنیم همچینم چیز باارزشی برام نیست بذار بشه مال اون!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد